.
:: : NYHETER : :: : SERIER : :: : PERSONGALLERI : :: : BOKEN : :: : PRESSMATERIAL : :: : KONTAKT : ::

2009/01/13

Omslagsskisser

När jag vaknade såg jag något i den här stilen framför mitt inre öga, så jag störtade ur sängen och skissade ner det.



Det kunde vara nån sorts omslagsidé. Här är en annan omslagsskiss:



Men faktum är att jag är lite trött på "poseringsomslag", och det är mycket roligare med omslag där det händer saker. Mitt favoritomslag på Tunguska är nr. 6, som är en hel liten serie och samtidigt en rätt anständig komposition som sådan.
(Inte minst knyter det an till innehållet i fanzinet - redan som barn gillade jag inte omslagen till Kalle Anka-tidningarna, eftersom de inte hade någon relation till historierna inne i tidningen.)

Så, ja: ett omslag där det händer nåt som knyter an till innehållet i boken, och där Eva är väl exponerad ... Hmm.

Inga kommentarer: