.
:: : NYHETER : :: : SERIER : :: : PERSONGALLERI : :: : BOKEN : :: : PRESSMATERIAL : :: : KONTAKT : ::

2008/07/10

Asbesthjärtan: s. 11

Nu om nånsin är det bra läge att läsa Asfaltspeglar, om någon inte skulle ha gjort det än ... Först efter det bör man ens snegla på den här sidan.

...

Klicka på bilden för att läsa.

Kolla in den sista rutan och gissa tre gånger varför det tog ungefär tre förmiddagar att få mig att tuscha klart den här sidan.

Önskelista:
1. Photoshopfiltret "Inked by Tinet". Till och med billigversionen "Sloppily inked by Tinet" (se sista rutan på den här sidan) skulle vara till enorm glädje. Det skulle jag sedan kunna applicera på diverse foton och så skulle det se ut som om jag hade ritat dem. Yay!
2. Fred på jorden och slut på alla orättvisor.

Jag önskar ibland att jag skulle teckna i nån sorts kass shojomangastil, så att jag helt skrupelfritt skulle kunna använda foton och det skulle inte alls se fel ut. Men med min stil funkar det ju inte:



(Fotoförlagorna är alla med Creative Commons-licenser med tillåtelse att modifiera bilderna och använda dem i kommersiellt syfte, så länge man anger originalupphovsmannen. Upphovsmännen är, från vänster till höger: alexkost, Montrasio International och jo.in.pink.)

Det blir ju så klart mycket snyggare när jag tecknar såna här scener för hand, men det är så jävla jobbigt!!!!!!

...

Jag hade egentligen tänkt ha med "ett par nya hörlurar" på önskelistan, eftersom sladden i den ena luren glappar, men så fixade jag det med målartejp, och nu funkar de igen.



Tinets hörlurar, från anno 1997(?). Still going strong. Inte bara den ena lurens sladd har fått fixeras med tejp. De har väldigt bra ljud, så jag vågar knappt tänka på att jag en dag ska behöva skaffa ett par nya ... Men kanske alla hörlurar är bra nuförtiden? :o/

Varför man inte bör tuscha när man är jättehungrig:



Medan min hjärna var upptagen med att försöka övertala mig att ta in näring innan alltför många av dess celler började dö började min hand på ren slentrian fylla i Shus kappa med svart. D'oh! Ting Yay är också chockad.

1 kommentar:

Ainur Elmgren sa...

Hahaha!!! Älskar Shu!