.
:: : NYHETER : :: : SERIER : :: : PERSONGALLERI : :: : BOKEN : :: : PRESSMATERIAL : :: : KONTAKT : ::

2008/06/12

Asbesthjärtan: s. 9

Klicka på bilden för att läsa.

Yay, enkla bakgrunder på hela sidan!

Manji i Blade of the Immortal observerade hur hans svärdkonst hade blivit allt slarvigare sen blodmaskarna hade gjort honom praktiskt taget osårbar. Något liknande har hänt med min pennkonst sedan Photoshop gjorde mig praktiskt taget osårbar. Förr såg mina original kassa ut för att jag inte kunde teckna rent tekniskt. Nu kan jag teckna rätt bra rent tekniskt, men den makt som Ctrl+Z och Ctrl+Y dagligen utövar på min hjärna har gjort mig till en slarvig jävel, så mina original ser kassa ut på ett annat sätt.

Först när jag redan hade skissat Bijou och Eva i ruta 3 och höll på med pratbubblorna insåg jag att det skulle skapa ett bättre flöde över sidan om allt Bijou sade var i en större bubbla till vänster om henne. Men jag orkade inte skissa om dem, så jag gjorde rutan i två delar som jag sen lappade ihop i Photoshop.





...

Fråga: Eva har varit naken jättemycket. Emedan hon kanske inte har varit ett sexobjekt i dessa scener vore det trevligt om Ting Yay kunde få vara ett sexobjekt oftare. Och naken. Plz?
Svar: Ja, jag jobbar på det.

2 kommentarer:

Ainur Elmgren sa...

Haha, samma problem som jag... jag vågar knappt visa mina original för folk längre, men jag försöker skärpa mig...

Nåja, så illa är det kanske inte, det känns också som att jag vågar ta ut svängarna mer och tuscha med lättare hand när jag vet att jag alltid kan fixa små misstag senare. Så det jämnar nog ut sig.

Jag undrar också varför jag låter mina kvinnliga figurer blotta sig fast det är de manliga som borde vara sexobjekt. Men det är kanske för att det är lite mer spännande med manlig nakenhet? Nakna kvinnor är lite som Misu - man är så van vid det... Nakna män ser man bara vid extra festliga tillällen.

Tinet sa...

Dessutom så är de ju så hotta redan *med* kläder, så man kanske blir lite lat när man inte behöver anstränga sig så mycket.