.
:: : NYHETER : :: : SERIER : :: : PERSONGALLERI : :: : BOKEN : :: : PRESSMATERIAL : :: : KONTAKT : ::

2007/11/11

Brevbärarblues: s. 20

Snart = nu!

Klicka på bilden för att läsa.

Fråga: WTF är det med den där flaskan i ruta 3?
Svar: Jag trodde att jag kanske skulle hinna tuscha klart den här sidan igår kväll innan jag gav mig av till konserten med mor ve ötesi. Men jag insåg att det finns ett förhållande mellan tid och kvalitet, och lyckades hejda mig åtminstone innan jag kom till den sista rutan.

Fråga: Vad är den grejen eller de grejerna som du själv tycker att du måste jobba mest på för att förbättra dina teckningsskillz?
Svar: Prioritet No. 1 är att INTE LUTA HUVUDET ÅT VÄNSTER när jag tecknar. Jag gör det omedvetet och folk och fä blir helt missbildade i teckningarna. Tyvärr märker jag det ofta inte alls om jag inte kollar på bilderna spegelvänt. (El Greco hade kanske ett liknande problem?)
Prioritet No. 2 är att på något sätt hitta till sinnestillståndet där jag har bra "flyt", så att allt bara blir jättebra vad jag än gör. Tyvärr går det inte att tvinga fram, men kanske man kan träna sig till det, eller locka fram det med yttre incentiv, som nyupptäckt musik som är så bra att "flytet" helt enkelt chockas fram.

Fråga: Börjar det inte bli dags att skaffa en ny penna till textningen?
Svar: Jo ...

Inga kommentarer: