.
:: : NYHETER : :: : SERIER : :: : PERSONGALLERI : :: : BOKEN : :: : PRESSMATERIAL : :: : KONTAKT : ::

2007/09/12

Brevbärarblues: s. 10

Klicka på bilden för att läsa.

Tinet + skraffering = big love

Sen jag kom till Berlin har jag upptäckt att jag använder mer graffiti i mina stadsbilder. Man vänjer sig vid det, och dessutom är det fint. För de kantonesiska graffitimålningarna här tog jag bara lite ord på måfå ur ett lexikon, och kluddrade till dem så mycket att det förhoppningsvis inte märks hur kass min handstil är, eller för den delen vad det egentligen står. (Jag talar inte kantonesiska, fast jag gärna skulle vilja. Trots att jag har kollat på så mycket Hong Kong-film är det enda jag kan säga på kantonesiska något i stil med "Vi är i trubbel!" ...)

Här är en gammal fabrik i mitt grannskap som inspirerade byggnaden på den här sidan lite (men jag orkade faktiskt inte göra den helt i tegelsten):



Inga kommentarer: