.
:: : NYHETER : :: : SERIER : :: : PERSONGALLERI : :: : BOKEN : :: : PRESSMATERIAL : :: : KONTAKT : ::

2007/07/03

Brevbärarblues: s. 3

Klicka på bilden för att läsa.

Fråga: Kommer serierna att vara handtextade också i boken sen? (Snälla, säg nej!!!)
Svar: Nej. Som man ser suger jag på att texta för hand. Däremot är jag jättebra på att texta digitalt (det är en av sakerna som jag gör för att försörja mig). Men jag har inte riktigt hittat Det Perfekta Typsnittet för textning av de här serierna än (kanske jag får göra ett själv som baserar sig på min handstil), så jag låter de här sidorna vara handtextade så länge.

Fråga: Finns det någon vettig titel på den kommande boken än?
Svar: Inte än. Vem vet, jag kanske kommer på en superbra titel till episod #7 sen, som kan bli titeln för hela boken också. Jag skulle gärna vilja kunna kalla den för "Eva", men föga förvånande finns det redan serier som heter så, t.ex. har Comes ju ett lagom knäppt album med den titeln (inte lika ofrivilligt komiskt som La Maison ou revent les arbres, dock).

Fråga: Ogillar du Didier Comes serier?
Svar: Nej. Jag tyckte faktiskt att L'Arbre-coeur var riktigt bra när jag läste den nån gång i tonåren - men bara fram tills slutet, som gjorde mig arg på Comes.

Inga kommentarer: